18.12.05

onnistumisen iloa

No nyt olen tosi iloinen aikaansaannoksestani.

Aloitin tämän ponchon jo jokin aika sitten, mutta välillä syvennyin noihin punaisiin sukkiin. Nyt päätin tehdä tämän sitten pois kuljeksimasta ja otin oikein loppukirin. Homma eteni eilen jonkin verran kun olin lapsenvahtina ja lapsien nukahdettua ehdin neuloa parisen tuntia. Tänään olen istunut sohvalla tuntikaupalla ja katsellut samalla mm. 2 Niskavuori -elokuvaa. Mutta tulihan tämä sitten valmiiksi ja sopii hyvin päälle. Erityisen iloiseksi asiaksi tämän tekee se, että en noudattanut ohjetta vaan sävelsin hieman. Alkuperäinen ohje on Novita syksy -05 lehdessä. Ohje on kuitenkin kahdesta palasta tehtävä ja halusin tehdä työn yhtenä pyöröpuikolla. Koska mulla oli tuota Teddy -lankaa enempi kuin ohjeeseen tarvitsi, lisäsin alkusilmukoita niin että niitä oli 180. Muuten seurasin sitten ohjetta. Lankaa meni kuitenkin vain himpun verran viidettä kerää.

Loppukerästä virkkasin vielä isännälle pipon.


Eilen kävi ystävä ja toi joululahjan. Ihania vuohijuttuja ja decoupage-tekniikalla puulastulle tehty joulukortti. Vasemmassa alareunassa Hakkarais-palapeli, sen vieressä painettu keittiörätti (en varmasti malta käyttää!) ja ylhäällä metallinen pukki-kynttilänjalka.


Mä taidan olla vähän hupsu kun avaan kaikki joululahjat heti jos saan etukäteen. Mutta siten riittää iloa paljon useammalle päivälle. Eikö ole hyvä selitys? ;)

1 kommentti:

Kristiina kirjoitti...

Hieno poncho tuli. Mä tein kanssa pyöröllä ton. Mutta en älynnyt lisätä silmukoita, mun on nyt vähän lyhyt. Mä en avaa etukäteislahjoja kun muuten ei ole sitten aattona kuin pari. Vaikka ei noita nyt niin tulekaan etukäteen.