15.12.05

punaiset sukat

Nyt ne on sitten valmiit!

Materiaalina on Nalle Colori.
Vähän hassusti mulle näiden kanssa kävi. Eilen esittelin nuo pienet pyöröpuikot ja tietysti mun piti heti testata. En malttanut tekelettä käsistäni laskea ennen kuin sukka oli valmis. Olis ehkä kannattanut miettiä vähän ennen kuin vaihtaa puikot kesken sukkaa ja vielä niin että toinen sukka on jo valmis. Lopputulos oli nimittäin se, että pyöröillä neulottu oli siistimpi, tiiviimpi ja pienempi kuin neljällä puikolla tehty. En sietänyt katsoa niitä siten, vaan purin ensimmäisenä tehdyn sukan samaan kohtaan missä toisessa vaihdoin pyöröpuikkoon ja tein seinkin pyöröpuikolla. Siis kiilakavennusten jälkeen, koko lapa. Mutta nyt tuli hyvät!
Tosi nopeata tuolla pyöröpuikolla on tehdä eikä ensiharjoittelun jälkeen ole edes hankalaa. Oikeastaan vain oikean käden asento hieman muuttuu, pikkusormi piti siirtää puikon toiselle puolelle, siis samalle puolelle peukun kanssa.
Kerästä jäi vielä sen verran että riittäisi varrettomiin sukkiin. Saa nähdä nyt...

3 kommenttia:

Meeri kirjoitti...

Oho! Sähän porhallat kohta tuota vauhtia minun ohi :D

kuttu kirjoitti...

:D No enhän mä noita yhdessä hujauksessa tehnyt, aikaa sitten olen jo aloittanut.

JaanaM kirjoitti...

Pitääköhän munkin kokeilla noita pyöröpuikkoja, niitä olis laatikossa kyllä... Tai jos olis fiksu, niin tekisi keskeneräiset ensin pois :)
Toi punainen on kyllä aivan ihana väri!