8.1.06

kerimistä

Tänään en ole saanut juuri mitään aikaiseksi. Mutta tarvikkeita olen saanut!
Jos muistatte niin ostin välipäiväostoksillani Kangas-Aitasta yhden vyyhdin ihanan oranssia lankaa. En ollut koskaan ennen vielä vyyhtiä ostanut. Muistelin että mulla olisi mumman vanhat kerinlehdet, mutta enpä löytänyt. Kuvittelin sitten että olen antanut ne äidille.
Tänään kävin sitten äidin luona ja kysyin asiaa. Mutta ei, eivät olleet sielläkään. Äidin varastoista liikeni kuitenkin yhdet kerinlehdet minulle ja sain tuollaisen veikeän kerintälaitteen lainaan. Nuo kerinlehdet ovat muuten ilmeisesti paappani tekemät.



Ja kun tuli puhetta mitä lankaa oikein aion keriä, niin äidin varastoista paljastui jotain kivaa. Ainakin kilon verran villalankoja, joilla on ikää lähes saman verran kuin minulla. Äiti olisi antanut ne kaikki, mutta otin nyt alkajaisiksi joka väriä vyyhdin ja kokeilen ensiksi. Turha ottaa nurkkiin pyörimään jos homma ei toimikaan. Siis huovutus. Noiden pitäisi olla ihan käsittelemättömiä villalankoja. Tosin koneneulontaan tarkoitettuja joten taidan neuloa niitä kaksinkertaisina.

Tuli siinä esille sekin, että äiti on ne aikanaan vaihtanut kehräämölle villoihin. Kun ihmettelin että mistäs niitä villoja on saatu, niin vanhempani kummastelivat että enkö muka tiedä että meillä on ollut lampaita! No en todellakaan tiennyt. Vaikka viimeisiä lampaita on keritty kuulemma kun olen ollut noin 4-vuotias.

Asiasta viidenteen. Huomenna maanantaina on Seinäjoen seudun käsityötapaaminen, paikka on Hyllykalliolla pizzeria Rafaellossa, aika klo 18. Tervetuloa sinne jos joku täältäpäin sattuu tätä lukemaan!

4 kommenttia:

Topperi kirjoitti...

aivan ihania värejä.. Noista sais upeita huiveja..

Stricker kirjoitti...

Oioioi mitä aarteita! Kateellisena katson ja haaveilen, mitä kaikkea ihanaa langoista saisi tehtyä. Ja jos ne vielä huovuttuvatkin ... aah, olen myyty!
Ja todellakin maut ovat erilaisia: mitä en tykkää Sukkasillaan -kirjasta sen takia, että vaikka kuvat ovat kauniita, mallit ovat vanhahtavia ja teksti outoa. Kuvat ovat mulle aina toisarvoisia.

vanilla85 kirjoitti...

Fiksuna ja pirun ujona tyttönä en sitten tajunnut esittäytyä maanantaisessa neuletapaamisessa. *käsipäivää* Olin siis liikkeellä Jaanan tyttären kanssa..

sibylla kirjoitti...

Värit langoissa ihan minun makuun. Minulla on myös tuo "uudempi" versio langakeriä. Minä laitan langan, jos on vyyhdissä nurin päin käännetyn jakkaran jalkoihin :)ja sitten kerin. Ei tietysti pyöri itsestään niinkuin tuo sinun laite, täytyy auttaa käsin lankaa.