22.3.06

pipo ja popot

Pipo Hippystä virkaten valmistui. Se menee lahjaksi pikkusiskolleni. Huiviajatuksesta täytyy luopua tällä kertaa, aika ei riitä siihen malliin minkä aioin tehdä.

Onkohan mun virkkaustyyli ihan liian tiukka vai mikä on. Tuon Novitan nuorisoekstran ohjeilla olen tehnyt useamman pipon, mutta aina sama juttu. Mun pitää lisätä ohjeen lisäyskerroksiin muutama. Tässäkin Hippyn ohjeessa sanotaan että lisäykset lopetetaan kun ympärysmittaa on 60 silmukkaa. Eikä mitä, mun piti tehdä tähän pipoon lisäyksiä kunnes silmukoita oli 75!

Ostin uudet kengätkin.

Mulle kävi taas ohraisesti. Löydän aika harvoin kenkiä joista tykkään ja käynkin silloin tällöin kenkäkaupassa ihan vaan ohi mennessäni katselemassa. On onni kun on niin iso kauppa, ettei myyjä huohota koskaan niskaan, mutta jos apua tarvii niin sitä saa. No, olin käynyt sovittelemassa jo pariin kertaan tämän mallisia, mutta punaisia kenkiä. Ei vaan ollut mielessä ostaa keskellä talvea kevääksi/kesäksi kenkiä. Tällä kertaa ajattelin että voisihan ne nyt ostaa. Vaan eipä ollut enää mun kokoa! Mustia oli, joten pääsdyin sitten ostamaan nuo. Mutta jälleen kerran opin kantapään kautta sen läksyn, että jos jotain kivaa löytää, niin se on ostettava heti eikä saa jäädä jahkaamaan. Harvemmin mua on joku ostettu asia kaduttanut, useammin se ostamatta jäänyt!

1 kommentti:

möhönasu kirjoitti...

Ihanan raikkaan värinen pipo :)