8.4.06

koolsukat

Taas on viikko vierähtänyt enkä ole ehtinyt blogia päivitellä. En ole ehtinyt kovin paljon käsitöitä tehdäkään vaan aika on kulunut muuten. Oli viimeinen viikko kansalaisopistossa, joten tästä lähtien viikko-ohjelmani ei ole enää niin tarkasti määriteltyä.

Kerrottakoon nyt ensiksi se uusi harrastuskokeiluni. Aloitin ratsastuksen alkeiskurssin! Hevoset eivät ole minulle ennestään ollenkaan tuttuja, melkeinpä pelkään niitä. Joten ihan alkeista aloitan. Jatkosta en osaa vielä sanoa mitään varmaa, mutta ensimmäinen kerta oli ihan positiivinen kokemus ja ensi maanantaina on seuraava kerta.

Olen minä sentään jotain tällä viikolla kuitenkin saanut tehtyäkin, vaikka valmistuminen ajoittui vasta tähän päivään. Tässä sukat tuossa edellisessä postauksessa esittelemästäni Kool-Aid -värjätystä langasta. Olen tyytyväinen lopputulokseen, joten jatkossa värjään varmaankin tällä samalla tekniikalla lankaa. Eli epämääräisiä roiskeita sinne tänne, ettei muodostu mitään kuvioita valmiiseen sukkaan.


Ja toinen valmistunut on tämä t-paita.

Viikko sitten tekemäni ensimmäinen harjoitelma oli todellakin harjoitelma. Piirsin kaavat ostamastani Nanson paidasta ja olin vähän epävarma millainen siitä tulee. Siksi tein ensiksi sen lycrapaidan ja tämän varsinaisen, tavoitteena olleen "paremman" paidan nyt kokeneempana. Ja olen tyytyväinen tämän onnistumiseen. Materiaali on loimusamettia. Ostin sitä vaan hieman liian vähän ja jouduin tekemään hihat niin että niiden nukkasuunta on eri kuin vartalo-osan. Mutta eipä sitä paidasta huomaa. Paidan tein vatsatanssiesitystä varten. Kaupasta ei oikein löytynyt sopivaa paitaa kun nykyään on kaikissa jotain tekstiä.

6 kommenttia:

möhönasu kirjoitti...

Kivan värinen pusero :)ja muutenkin hyvän mallinen. Mukavia ratsastushetkiä!

Ape kirjoitti...

Upeita noi kool-aid värjätyt langat ja aikaansaannokset niistä, kivan kirkkaita värejä. Joko olet ehtinyt pestä käytön jälkeen kutomuksiasi, eli kuinka nuo värit jatkossa pysyvät?

kuttu kirjoitti...

En ole vielä ehtinyt pestä. Mulla on ongelma että en malta pitää noita ihania sukkia... ;) Mutta uskoisin että väri pysyy, kun sitä ei lähtenyt yhtään värjäyksen jälkeiseen huuhteluveteenkään.

Nirppu kirjoitti...

Pitää nyt kysyä, että missäs esiinnyt?? Samalla suunnalla kun asutaan ja itse olen menossa yhtä tapahtumaa katsomaan. Mahdetaanko mennä samoihin pippaloihin ;)

kuttu kirjoitti...

Itämaisessa illassa Töysässä. Olen lavalla vaan ihan lyhyen pätkän, n 45 sekuntia. Sopiva ensiesiintymiseksi. ;)

Nirpppu kirjoitti...

No siellä sitten nähdään. Yritän tunnistaa sut hienosta uudesta puserostas :)