6.5.06

lomalomaloma!

Mutta vain viikon. Siis kesälomaa, loput on sitten heinä-elokuussa. Mutta kyllä on tämä viikkokin todella tarpeen nyt, sen verran on ollut töissä stressiä.
Mitään päätähuimaavia lomasuunnitelmia mulle ei ole. Pari juttua on mitä aion tehdä, muuten seuraan sitten inspiraatiota. Ensimmäinen asia on verhojen ompeleminen. Lupasin ommella työkaverille verhot, kankaat on jo valmiina. 4 suoraa verhoa ja pari kappaa jotka on valmista pitsiä. Tuota miettiessäni tajusin etten ole koskaan edes pitkiä verhoja ennen ommellut. Kysyinkin vähän kankaan myyjältä neuvoja. Itse olen tarvinnut vain kappoja. Toinen asia minkä aion lomalla tehdä, on kassin ompeleminen laukkuvaihtoon. Siihenkin olen jo kankaat hankkinut ja idea on päässä. Sain aika hyvin vinkkiä vaihtokumppanini blogista.
Mutta niillä en lomaani aloittanut, vaan siivoamalla. Inhoan siivoamista kotitöistä ylivoimaisesti eniten. Toinen vaiva on tiskaaminen, mutta se helpotti huomattavasti kun hankittiin vihdoin viimein astianpesukone. Nyt harkitsen todella vakavasti siivouksen ulkoistamista. Vaikka se näin pienessä mökissä ja 2 hengen taloudessa voi kuulostaa hullulta, niin säästäisinpähän omia hermojani. No, tämän kerran sain nyt sitten vielä itsestäni irti ja pesin oikein lattiankin. Niin ja matot, siis pesukoneessa. Ikkunoiden pesu jää taas varmaan tältäkin vuodelta, kyllä niistä vielä läpi näkyy.
Mun siivoaminen on aina sellaista, että teen jotain hetken ja sitten menen sohvalle lepäämään ja keräämään voimia että jaksaisin jatkaa. Tällä tavalla siivoamiseen meneekin koko päivä, mutta yhtäjaksoisesti mulla ei vaan voimat riitä. Nyt tein lepotaukojen aikana sukkaa ja sain sitten valmiiksi raitasukat Crazy Cottonista. Aika kivaa lankaa, ennen kaikkea siksi että raidat täsmää!

Samalla kuvasin nämä toisetkin sukat jotka tein tuossa edellisessä bloggauksessa esittelemästäni Kool-Aid -värjätystä 7 veljeksestä. Nämä menee ehkä äitienpäivälahjaksi.


Loma ei olisi voinut alkaa paremman sään merkeissä. Vaikka mulle on yleensä ottaen ihan sama millainen sää lomallani on. Jos jostakusta ihmisestä voi sanoa, että on ulkoilmaihminen, niin minusta varmaan voisi sanoa, että olen sisäilmaihminen. ;) Vaikka juuri nyt on ehkäpä ainoa aika vuodesta kun voisin ulkona olla (kun ei ole kylmä), sitä vaan palaa mieluummin sisälle. Auringossa en oikein tykkää olla, vaikka lämmöstä muuten pidänkin. Kesän tullen ulkona on kaiken maailman pörriäistä niin että en voi siellä olla. Allergialääkkeetkään ei enää oikein tehoa mun hyttysallergiaan joten parasta vaan pitää nahkansa pois pistiäisten ulottuvilta. Pihatyötkään mua ei kiinnosta yhtään. Kuulemastani päätellen olen ainut omakotiasukki jota ei häiritse ollenkaan maatuvat lehdet. En ole koskaan haravoinut pihaamme...

4 kommenttia:

Lankakomero kirjoitti...

Hihii! Et ole ainut! Minäkään en koskaan haravoi ja piha rehottaa muutenkin miten sattuu, nokkoset ja vadelmapusikko valtaa kohta koko pihan... ei nyt ihan sentään, mutta osaltaan. Ei häiritse minua ja sitä paitsi inhoan sileitä kynittyjä nurmikoita. Olen myös sisällä viihtyvä, talvella en pahemmin nokkaani ulos pistä ellei pakko ole, ulkoilmaihmistä minusta ei saa tekemälläkään. Kesästä pidän, mutta auringon otosta en ole koskaan välittänyt.

möhönasu kirjoitti...

Toi on ihan ku mun suusta :) Inhoan siivoamista, haravointi on vihoviimeistä hommaa, tosin joskus sitä tarttee tehrä ihan naapureiden takia. Tänä vuonna viel aurinkoihottuma, joten sisällä ollaan ja halusta :) Käsityöt on kivempaa puuhaa...

KristiinaS kirjoitti...

Olipas yllätys, että olet sisäihminen. Olen ajatellut sinut ihan ulko- ja pihaihmiseksi. Noita eläimiäkin sulla on. Näin sitä erehtyy ja oppii ihmisistä uutta.
Sisällä mäkin viihdyn, ihan hyvällä omallatunnolla olen sisällä vaikka on hyvä ilma. Toisaalta kyllä olen paljon ulkona kun olen saaressa mutta se onkin sitten ihan eri elämää muutenkin.

Ziina kirjoitti...

oletko kokeillut frantsilan itikkaöljyä? hyttyset ei tykkää sen hajusta.