29.6.06

Pinja 1v.

Pinjalla on tänään ensimmäinen syntymäpäivä! Ostin sille lahjaksi ihan uuden kaulapannan, hopeisena kimaltelevan. Eipä ole ennen meidän tytöillä moista nähty! Pelkäsin että olisi liian lyhyt, mutta olikin juuri sopiva. Entisen tylsän nahkapannan otin sitten pois. Tässä tyttö poseeraa.

Muistuu elävästi mieleen vuoden takainen syntymispäivä. Pinja on vasta toinen meillä syntynyt kili, vaikka vuohia meillä on ollut jo vuodesta 1997 lähtien. Ensimmäinen kili pääsi syntymään niin ettei nähty, mutta Pinjan syntymää pääsin kyttäämään kun olin ajoittanut astutuksen niin että laskettu aika tuli kesälomani aikaan. Jännäähän se oli ja tältä näytti silloin.

Kuten kuvasta näkyy, on Nelli-äidillä sarvet, mutta Pinja peri isältään nupouden, eli se on luonnostaan sarveton.

Viime päivinä olen nauttinut taas posliinikukkani kukinnasta.

Tämä on kyllä uskomaton kukka, kukkii kesät läpeensä vaikka ei voisi paljon huonommalla hoidolla olla. Kastelen ehkä kerran kuukaudessa, talvella harvemminkin. Multaa olen vaihtanut viimeksi noin 10 vuotta sitten. Kukka on ollut mulla yli 12 vuotta jo, pistokkaasta lähti matkaan. Kukka on eteisessä oikeastaan naulakon takana ja sen kukkimisen huomaa vain iltaisin tulevasta voimakkaasta tuoksusta. Kukkatertut ovat tosi kauniita, pallon muotoisia. Kukista saattaa tippua mesipisaroita. Parhaimmillaan viime kesänä oli kymmenisen kukkaterttua yhtä aikaa.

2 kommenttia:

Lea kirjoitti...

Tiedäthän että posliinikukkia on monia erilaisia? Monet ovat yhtä ahkeria ja helppohoitoisia kuin tuo kaikkein tavallisin.

Anonyymi kirjoitti...

Mulla on posliinikukka lähes samanlaisella hoidollakun sulla, ja kukkii ahkerasti. Olen aika pollea siitä, kun en oo mikään viherpeukalo...:-)

Terkuin Teija