18.9.06

heppahöperöintiä

No niin, nyt on ratsastusvaellus takana ja naama näyttää tältä: :D Nautin siis retkestä suunnattomasti! Kokonaisuudessaan se kesti vajaan 5 tuntia, josta osa kului ruokatauossa. Jaksoin ihan kivasti ratsastaa eikä peffakaan tullut kipeäksi kun satula oli kuin minun muotoihini tehty.
Sain hepakseni islanninhevosen jonka lempinimi on Höykky, oikea nimi Hildur. Aivan ihana heppa! En ole ennen issikan selässä ollut, mutta ihastuin niihin jo Farmarissa ja siitä asti on ollut halu päästä ratsastamaankin sellaisella. Höykky oli tosi varmajalkainen ja uskaltauduin ottamaan muutamia kuvia ihan selässä istuessanikin. Tässä siis vasemmalla Höykky jonka selässä itse olen enkä näy kuvassa, edessäni menee retken vetäjä Anni Patrick-hepalla.

Ja tässä hassu kuva Höykystä jonka otin ruokatauolla. Siksi sillä on riimu suitsien päällä ja ohjat mykkyrällä.

Talli joka tällaisen ihanan elämyspäivän minulle mahdollisti, on siis Lantelan ratsastustalli Lappajärvellä.

Alan olla ihan heppahöperö jo. Keväällähän vasta menin alkeiskurssille ja silloin vielä olin epävarma tyssääkö into alkuunsa. Pelkäsin vähän hevosia, kun ne olivat ihan vieraita eläimiä mulle. Mutta nyt olen tottunut ja haaveilen joskus saavani omankin hevosen. Mutta paljon on vielä opittavaa, niin hevosen hoidosta kuin ratsastuksestakin.

Näihin kuviin ja tunnelmiin tällä kertaa, ensi kerralla ehkä jotain käsitöitäkin.

2 kommenttia:

Memmu kirjoitti...

Kuulosti ihanalta tuo retki ja kuvien perusteella sattui vielä mahtava ilmakin. Minä pääsin sattumoisin kokeilemaan ratsastusta tänä syksynä ja pikkuisen etukäteen jännitin kun hevoset ovat niin suuria. Jouduin vielä (tyypillisesti!) kaikkein suurimman selkään mutta kun pääsin ratsaille, tuntui että hallitsen homman ja nautin kovasti kokemuksesta. Nyt haluaisin kokeilla lisää ja haaveilen juuri tuommoisesta ratsastusretkestä luonnossa.

nanna kirjoitti...

Retki kuulostaa tosi kivalta! Minäkin olen aloittanut ratsastuksen (uudestaan) ja olen jo nyt ihan koukussa. Etsiskelen juuri sopivia issikka- tms. talleja, joissa voisi käydä just tuollaisilla vähän pidemmilläkin retkillä tavallisten tuntien vastapainoksi.