19.1.07

voittaja on...

Muoriska! Onnittelut!

Muoriska voi lähetellä osoitetietonsa minulle, ja kerro vaikka lempivärisi niin osaan ehkä paremmin miettiä palkinnon sisältöä.
Kaikille iso kiitos osallistumisesta, oli kiva lukea kommenttejanne! Perjantain kunniaksi olin niin hyvällä tuulella, että otin mukaan arvontaan kaikki jotka olivat kommentin ehtineet laittaa, vaikka tuo 30000 olikin jo ylittynyt.

Tämän päivän teki mukavaksi myös kehut joita sain lääkäriltä. Olen mukana Dehko-projektissa, jonka tarkoitus on ennaltaehkäistä tyypin 2 diabetesta. Kuulun riskiryhmään, koska molemmilla vanhemmillani on diabetes ja minulla oli reilusti ylipainoa. Omalta osaltani projekti alkoi syksyllä 2005, samoihin aikoihin kun aloitin tämän blogin. En mitenkään korkein odotuksin sitä aloittanut, mutta nyt ovat tulokset kohdallani hyviä. Ensimmäisessä mittauksessa projektini alussa oli sokeriarvot ja verenpaine koholla ja painoindeksi 36. Muutin sitten ruokavaliota; lisäsin kasviksia ja vähensin pullia, karkit jätin kokonaan pois. Siinä ne suurimmat muutokset. Ja itsekin yllätyin miten paino lähti laskuun. Viime syksynä otetussa sokerirasituskokeessa arvot olivat sitten jo ihan normaalit ja verenpainekin kohdallaan. Nyt olen 24 kiloa kevyempi kuin aloittaessa ja olo on hyvä.

4 kommenttia:

muoriska kirjoitti...

Vau mikä yllätys :), meinasin tuolilta tippua.

Onnittelut onnistumisessa dehko-projektissasi. Minulla on taas kaksi ns. autoimmuunitauteihin luettavaa tautia jotka lisäävät 2-tyypin diabeteksen riskiä.. ja bmi on sinun lähtölukemissa..( verenpaine, kolesteroli ja sokerit taas ihan ok.)

seijap kirjoitti...

Onnea lääkärissä käynnistä. Tai oieastihan pitää onnitella sinua siitä että olet ottanut käyttöön uudet tuokailutavat ja pysynyt niissä.

Lettu kirjoitti...

Onnittelut elämäntapamuutoksissasi !!!

Ilona (myös Ronja) kirjoitti...

Kuulostaa hienolta, että elämäsi on muuttunut mukavampaan suuntaan. Onnittelut!